Téma: Pochopení průmyslového IoT je jako naučit se mluvit novým jazykem, pouze tento je poháněn daty. Weidmüller nabízí snadnou cestu k IIoT na pomoc našim distribučním partnerům naučit plynně mluvit „data“ a učinit krok vpřed od dat k hodnotě.
Čas čtení: 4 minuty
Roger Kroon, viceprezident Global Distribution Management
Vedu Global Distribution Management u společnosti Weidmüller. Můj tým specializovaných odborníků na distribuci se spojil, abychom zajistili dlouhodobá a vzájemně prospěšná partnerství s našimi distribucemi a vytvořili pro naše zákazníky skutečnou přidanou hodnotu.
Po více než 20 letech v průmyslové automatizaci jsem si vědom nejistoty, kterou nové technologie s sebou přinášejí,a množství praktických zkušeností, které si vyžaduje úspěšná orientace v nich. Nyní jsem schopen mluvitjazykem IIoT, jehož slovník je plně založen na datech.
Co jsem objevil při rozhovoru s našimi distribučními partnery o možnostech průmyslového IoT, je, že nejistota je neustále přítomna. Ale jsem si jistý jednou věcí: Technologie IIoT nabízí nevyužitý potenciál pro distributory! K úspěšnému využití těchto nových obchodních příležitostí je třeba ochota změnit způsob naší práce, naučit se mluvit tímto novým jazykem založeným na datech a najít správného partnera angažovaného v dlouhodobé spolupráci.
V reakci na „Urychlení internetu věcí“ podle globálního průzkumu Harvard Business Review Analytic Services vidí vedoucí pracovníci v IIoT velký potenciál ke zlepšení kvality produktů a služeb, snížení provozních nákladů a vývoji nových produktů a služeb.
I když se všichni shodneme na tom, že z IIoT lze získat mnoho, studie pro mě zdůrazňuje mnohem kritičtější bod: „Jak?“ je stále velká nezodpovězená otázka. Okolo poloviny respondentů průzkumu neví, kde začít technologii využívat.40% má potíže s vyhledáváním externích konzultantů se zkušenostmi s IIoT. A dalších 34 % má potíže najít externí konzultanty, kteří jsou obeznámeni s jejich oborem.
Pro mě toto hodnocení jasně ukazuje jednu věc: Vysoká poptávka po externích expertech v oblasti IIoT je zdrojem velkého potenciálu pro naše distribuční partnery a nás.Poslání společnosti Weidmüller je ukázat společnostem snadnou cestu k IIoT. Od snímače až po cloud poskytujeme komponenty a řešení pro získávání, předzpracování, komunikaci, pochopení a využívání dat. A co je důležitější, naši odborníci na IIoT se zaměřují na otázku „Jak chcete těžit z průmyslového IoT?“. Tímto způsobem vezmeme zákazníky a partnery od dat k hodnotě tím, že jim umožníme naučit se tento jazyk založený na datech a využívat služeb s přidanou hodnotou.
K úspěšnému využití IIoT potřebujeme získat správný základ: pořizování dat, předběžné zpracování a komunikaci. To je ta část, se kterou se v distribučním oboru všichni ztotožňujeme, protože je z velké části založena na komponentách a je nám velmi povědomá tím, jak jsme v minulosti úspěšně řídili naši činnost.
Portfolio Weidmüller pokrývá vše, co společnost potřebuje k vybudování solidní IoT infrastruktury. Od získání dat snímačů, například u I/O systému u-remote nebo konvertorů analogového signálu, po předzpracování dat nebo dokonce datovou komunikaci s bezpečnostními směrovači pro komunikaci napříč sítěmi nebo vytváření sítí pro širokou škálu účastníků s řízenými a neřízenými přepínači.
Samotná digitalizace není cíl. V každém kroku je třeba zvážit ústřední otázku: „Jaký bude mít zákazník užitek?“. Proto i když jde o pokrytí základní infrastruktury, jsem přesvědčen, že musíme nabízet výhody, které pomohou našim koncovým zákazníkům dlouhodobě, pokud skutečně chceme nabízet služby IIoT nejlepší ve své třídě. Pro chytrou továrnu to znamená produkty, které připravené pro budoucnost a které nejenže splňují dnešní výzvy, ale také umožňují rozšíření IIoT v budoucnu.
Jeden příklad: Elektrické napájení PROtop. Je vhodné pro přístup greenfield nebo brownfield, protože komunikační moduly lze vybavit dodatečně. Takže i pro odpověď na otázku, jak chtějí zákazníci využívat své změny dat v čase, jsou všechny možnosti k dispozici, což je podle mého názoru velká přidaná hodnota.
Chtějí-li společnosti využít IIoT ke zvýšení efektivity a produktivity systémů nebo k vývoji nových obchodních modelů, musí pochopit shromážděná data, aby je efektivně využívaly. Je to jako hovořit plynně novým jazykem pro úspěšné tlumočení obsahu.
Jak je zdůrazněno ve studii, nalezení správného partnera pro společnosti, které chtějí využívat výhod IIoT, je velkou výzvou. Jsem také přesvědčen, že v oboru distribuce je stále ještě hodně váhání, aby se této výzvy chopil. Datově řízené podnikání je stále „velkou neznámou“, není tak obvyklé, a proto není tak předvídatelné jako obchod s elektronickými součástmi. Váhání a nejistota jsou tedy naprosto pochopitelné! Tento nový podnik koneckonců vyžaduje různé odborné znalosti, prodejní přístup zcela orientovaný na řešení a dlouhodobou vazbu se zákazníkem, která překračuje to, co mnozí z nás v distribučním průmyslu v současnosti rádi nabízejí.
Podle průzkumu se aplikace preventivní a prediktivní údržbystávají nejvyšší prioritou ve výdajích pro podniky v automobilovém, energetickém, stavebním a výrobním průmyslu. Jsou-li tato odvětví ochotna tento krok učinit, mohu ujistit naše distribuční partnery, kteří nechtějí čelit výzvě sami.
Se společností Weidmüller mají partnera na své straně, který již nabízí řadu řešení prediktivní údržby pro tato odvětví. Tyto možnosti sahají od vysoce intuitivního softwaru po individuální řešení navržená našimi experty na data. Jako silný partner umožňujeme našim distribucím nejen přístup k našim odborníkům na IIoT. Podporujeme je také rozsáhlými školicími programy a společnými zákaznickými projekty, abychom vytvořili jejich vlastní know-how. Protože jsme v tom všichni společně!
S ohledem na tuto nabídku jsem přesvědčen, že spolupráce s Weidmüller je neuvěřitelným přínosem pro všechny distribuce, které se chtějí zabývat IIoT! Tím, že budeme stavět na našich silných a dlouhodobých partnerstvích, zajistíme, že budeme mít vítěznou kombinaci, která uspokojí potřeby koncových zákazníků. Děláme to tak, že jim ukazujeme snadný způsob, jak se dostat k IIoT, a vezmeme je od dat k hodnotě: od jednoduchého sběru dat až po jejich posílení, aby získali přidanou hodnotu, která pochází z pochopení a využití dat. Současně vytváříme nový potenciál pro ziskové podnikání pro naše distribuční partnery. Jak už jsem řekl: je to o učení a správném používání jazyka „dat“. Pokud tedy chcete, aby se vaše prodejní týmy naučily „plynně mluvit“- promluvme si o tom.
Roger Kroon